Single Events

Single activiteiten 40 50 60 plus singlefeesten actief singles weekend dating

Singlevakantie eng?

Veel singles gaan of durven niet met andere singles op vakantie. 'Is de groep wel leuk?', of 'Is dat wel leuk met allemaal singles, die zijn toch allemaal op zoek?' 'Ik vind het heel spannend, nooit eerder mee geweest', zijn veel gehoorde opmerkingen van mensen die nog nooit zijn meegeweest. Maar mensen die eenmaal zijn meegeweest zijn meestal erg enthousiast!

Volgens een artikel op Nu.nl zijn singlereizen hip en trendy! In 2009 waren er twintig procent meer singlereizen dan het jaar ervoor. De vraag is enorm. Singles redden zich in het dagelijks leven prima alleen en willen voor hun vakantie niet afhankelijk zijn. Wil je niet alleen, dan biedt een single- of groepsreis uitkomst. 

Ben jij wel eens meegeweest met een singlereis en wat zijn jouw ervaringen? Laat hier je reactie achter.

LEES HIER VEEL GESTELDE VRAGEN EN ANTWOORDEN OVER SINGLE VAKANTIES SINGLE EVENTS.

EN BOEK NU EEN Singlevakantie of weekendje weg met Single Events!!

Kijk hier voor single vakanties en voor leuke weekendjes weg voor singles via Single Events!

En wil je niet met een groepsreis mee? 

BOEK voor 1 P EN SPREEK SAMEN AF via Single Events! zie hier vb. zonvakanties met Sunweb

Weergaven: 5007

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Mijn eerste singlevakantie was een wandel en skivakantie naar het zwarte woud, met zo'n 50 singles. Was erg gezellig. Erg leuke groep, veel gelachen en veel gezelligheid en al mijn vooroordelen over singles (zoeken, daten) en singlereizen zijn overboord gegaan. Een aanrader! Lees het verslag op mijn weblog: 'Singlevakantie: niks daten en op zoek, gewoon gezellig.'.

Ook blijkt dit uit de pers: Singlereizen zijn hip en trendy. (bron: nu.nl)
Het taboe om alleen op vakantie te gaan lijkt langzaam te verdwijnen. Het afgelopen jaar waren er twintig procent meer singlereizen dan het jaar ervoor. Dit ondanks de slechte economische situatie. Dat blijkt uit een onderzoek van reisorganisatie FOX Vakanties.

Uit het onderzoek blijkt verder dat singles vaak de voorkeur geven aan een reis met bijzondere activiteiten. Zelfstandig reizen in het gezelschap van anderen, dat is waar een singlereis in het kort op neer komt. Andere mensen leren kennen, ontdekkingen doen en ervaringen delen zijn belangrijkste onderdelen van de vakantie.

Lees het hele artikel.
Hoi Herman, goed te horen dat jij ook goede ervaringen hebt met een singlereis! Ben wel benieuwd met welke organisatie je mee was en welke reis?

Ook ik heb dit jaar mijn eerste single reis gemaakt. Ik vind het echt een aanrader. Je moet het gewoon een keer doen. Ik ben mee geweest met cirkel naar elba Italie. Heerlijk ik kan niet wachten op het winterprgramma kijken of er nog een wintersport in zit.

inmiddels kun je ook erg leuke en betaalbare singlevakanties boeken via Single Events. Wij werken samen met Labyrinth. Ook elk jaar in maart een leuke wintersportreis met vaak veel zon en hoge temperaturen, maar hoog, dus ook lekker skien!

Hoi allemaal,

Sinds vorig jaar ben ik 2 maal met single reizen geweest. Heb gekozen voor actieve vakanties. Frankrijk was helemaal super. De omgeving/natuur van Lac st. Croix bij Gorges du Verdon was ontzettend mooi. De groep was gezellig en zeer sportief. Door de sportaktvititeiten zoals mountainbiken, kanoën, bergbeklimmen etc. krijg je vrij gauw een leuke band met elkaar. En elke avond met z'n allen een wijntje met hapjes, errug gezellig. Sardinië was weer heel anders, maar ook daar weer een fijne vakantie genoten. Ik kan het zeker aanraden. Je kunt kiezen uit verschillende themas qua vakantie: cultuur, zon/strand, steden, sport etc. kortom voor ieder wat wils.

Twijfel niet om met single vakantie te gaan, ga het gewoon doen.

Groetjes Hennie
Ik ging met groepsreizen van OAD of De Jong Intra op vakantie. Meestal waren er wel meer mensen bij
die alleen waren. In 2005 ben ik met een single/alleengaandenreis van De Jong Intra meegeweest, met een aantal mensen heb ik nu nog contact. En met 2 van hen ga ik elk jaar op vakantie. Afgelopen jaar ben ik naar Malta geweest, we hadden een groep van 10 personen, 8 singles en 1 echtpaar. (dit was een groepsreis) Ik heb het tijdens alle genoemde reizen
prima naar mijn zin gehad en van een fijne vakantie mogen genieten.
Ha allemaal !

Ja ik ben met Fox reizen alleen naar Tunesie geweest voor 8 dagen......dat was een vakantie met sportief element en is me prima bevallen.
Overdag kon je sporten....( zalig al vroeg aerobics aan zee super) maar ook lekker langs het zwembad liggen.niets moest ......maar wel genoeg activiteiten in groepsverband zodat je niet altijd alleenstond te kijken.

Grootste voordeel....met eten zat je gezellig aan grote tafels waardoor je snel contact kreeg. Daar zag ik tegen op ..zo van nou zit ik daar in mijn eentje zielig aan een tafeltje........niet dus...
Maar ook apart met z;n tweetjes zitten kon natuurlijk ook ...

Vond de stap er naar toe best eng...alleen in het vliegtuig...maar als snel maakte ik contact met andere leuke singles en heb een super leuke vakantie gehad...

Dus...probeer het gewoon......in een groep tref je altijd wel mensen die jou aanspreken en door samen activiteiten te doen is het heel relaxed en ontspannen...ga het zeker vaker doen ........volgend jaar Indonesie.........!!!!

Gewoon doen dus..hoi Irene
Leuk te horen Irene! Tja, het is voor velen een stap, maar als je eenmaal geweest bent valt het erg mee en wil je nog een keer! De zelfde reacties kreeg ik gisterenavond weer in het SingleCafe in Arnhem. Ook hier opnieuw weer veel nieuwe mensen. Na afloop sprak ik een paar dames die de drempel ook hoog vonden maar toch waren gekomen en niet wisten wat ze moesten verwachten. Het was ze erg meegevallen, ze vonden het zelfs supergezellig en komen de volgende keer weer!

Tja, ook hier weer: ga gewoon, trek je stoute schoenen aan, zet al je verwachtingen over boord en spring. Wie weet, word het zomaar in eens toch heel erg leuk!
Ook ervaren? Klik hier voor het aanbod van Fox Vakanties.

Late reactie, maar goed: ik ben een paar jaar geleden met een singlereisorganisatei naar Toscane geweest en heb toen een geweldige vakantie gehad, we hadden ook een erg leuke groep. Mijn verwachting kwam ook uit: met een paar mensen had ik niets, met een paar klikte het prima, met de rest had ik af en toe een leuk gesprek. Ik ben met een aantal excursies mee geweest en ben ook twee keer alleen op pad geweest: gewandeld en gemountainbiked. Behalve veel gelachen heb ik ook mooie gesprekken gehad, één keer werd het zo laat (we zaten met z'n zessen op het strand) dat we over een hoog hek moesten omdat de camping '' hermetisch' was afgesloten ... Met één vrouw uit die groep heb ik nog steeds contact.

Voor degenen die de stap naar een single-reis (nog) niet goed durven te nemen:
Bedenk dat iedereen het best eng vindt of vond. Vooral de eerste keer. Je staat daarin niet alleen en je vindt daar begrip voor. Van de andere 'eerste keerders', maar ook de meer ervaren single-reizigers weten hoe je je voelt.
Bedenk ook: iedereen staat open voor contact, dat is de reden waarom men zich aanmeldt.
Ik kan je echt aanraden om de stap te nemen. Het valt reuze mee en het is fijn om met (min of meer) gelijkgestemden op vakantie te gaan.

RSS

WORD NU GRATIS LID!

Singles ontmoeten? Maak GRATIS een profiel aan op deze website!  

EN VOLG ONS! 

Ontvang het laatste nieuws, tips en acties: LIKE ONS OP FACEBOOK!  

En/of meld je aan voor de nieuwsbrief (als geen lid): 

Waarom Single Events?

Petra, Oprichter Single Events:"Twijfel je? Kom eens kennismaken! LEES INTERVIEW over ontstaan Single Events, in MIJN GEHEIM'"

Maak gratis een profiel aan!

Singlecoach

Wil je een GRATIS screening sessie? Of heb je een vraag over relaties, single zijn? Stel je vraag aan  Kim van Ziyit Singlecoaching

Advertenties

VAKANTIES VOOR SINGLES

BOEK voor 1 P EN SPREEK SAMEN AF via Single Events! vb met:

PARTNERS SINGLE EVENTS

© 2017   Gemaakt door Petra Beheerder Single Events.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden