Single Events

Single activiteiten 40 50 60 plus singlefeesten actief singles weekend dating

Zeilen met een Valk op de Loosdrechtse Plassen op zondag 30 juli 2017

Zeilen met een Valk op de Loosdrechtse Plassen op zondag 30 juli 2017.

Update Zondag 30 juli 2017 : Zeilweer !!!

Zeilen met een Valk op de Loosdrechtse Plassen op zondag 30 juli 2017.

# # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # #

Dit gaan we zondag ook doen :  de Man overboord oefening >;-)

ofwel : zeilles staat op youtube ! Zoek op "zeilen valk" en de kunst afkijken kan beginnen !

Verzoek aan alle uitjes organisatoren hier op SE :
Besteed aandacht aan de titel van je uitje !
Meest duidelijk voor ons allen is : Wat je doet, waar, en wanneer. Zoals mijn titel hierboven.
De kortste variant  zou zijn :
"Zeilen in Loosdrecht op 20 augustus 2017"
En graag altijd met volledige datum er bij.
Als we allemaal hetzelfde formaat gebruiken, wordt het heel handig om te kijken of er op een bepaalde datum wat te doen is.
Dus het kan echt  : meteen zien "wat waar wanneer" !
Succes !

Over de planning
10:00 : binnen bij Manten, voor kennismaken, en afstemmen.
10:30 : de boten varen uit.
13:00 : lunch met alle deelnemers op dezelfde locatie.
18:00 : boten terug aangemeerd en opleverd bij Manten
19:00 : Ergens in de buurt uit eten met de liefhebbers
           Aan de matrozen de vraag om dit uit te zoeken en zondag met een voorstel te komen. En dat is alweer geworden ... ook de Watertuin ...

Jachthaven/bootverhuur Manten
Oud Loosdrechtsedijk 204 Loosdrecht
035 - 58 24 551

Over het weer :

• 2017 0729 : het is windkracht 3 a 4 met vlagen tot 5 a 6, daarom gaan we met klein zeil varen = reven, naarmate de dag vordert, wordt het rustiger, kort samengevat  : prachtig zeilweer
  • 2017 0728 : Manten voorspelt prachtig zeilweer met slechts weinig regen.
  • Zie plaatje.
  • Het wordt zeilweer, met windkracht 4, en eerst regen, later droog.
  • Ruud verwacht uitschieters naar windkracht 5
  • Aan alle deelnemers die zelfstandig kunnen zeilen de vraag om te reageren met of we wel of niet moeten gaan.
  • Aan iedereen die afhaakt, omdat het geen bikini weer wordt, graag asap laten weten.

Over meedoen of afmelden :

• Kapitein Hans B, Hans M en Leon C laten weten te gaan zeilen ! Het wordt zeilweer !
  • Wie wil afmelden doet dat met een duidelijke reactie in dit uitje. En wel voor vrijdag avond 28 juli 2017. Wie zaterdag ochtend nog is aangemeld, gaat mee en is in ieder geval verantwoordelijk voor zijn/haar bijdrage in de kosten. Ik zal daar prettig mee omgaan, er zijn mogelijk andere liefhebbers, Manten accepteert ??? mogelijk een boot minder dan afgesproken, enzovoort. Maar ik wil niet voor 2 of meer x 65 euro "het schip in". Op tijd reageren dus.

Over de boten :

• Ruud haakt af omdat hij uitschieters met windkracht 5 verwacht en dan wil hij niet varen.
  • Dus ik heb nu drie boten.
  • 29017 0728 : We hebben 5 valken van Manten. Kunnen we evt met 4 in de boot. Als nodig, doen we het met een minder, zonder kans op kosten. Manten dank je wel !
  • Kosten
  • Boot kosten : 5x65 / 20 Huidige indicatie) = 16,25
  • Zwemvest huur (allemaal, door mij verplicht met dit weer) : 3 euro ?
  • kosten Manten per persoon : 20 euro

Over het aantal deelnemers :

• Er blijven zich liefhebbers aanmelden. Ik heb hier een communicatie probleem met Manten, matrozen, nieuwkomers, het weer, mogelijke afhakers.
  • hoop dat dan iedereen mee kan. Onder voorbehoud van het krijgen van een 4e boot.
  • als ik nog een 5e boot kan krijgen, kunnen we met 1 minder in de boot. Dat wordt zojuist voorgesteld. Morgen meer. Eerst Manten bellen.

Over spullen in de boot :

• De bodem moet vrijblijven. Veiligheid eerst. Voor als er al varend door de boot gelopen moet worden.
  • Alles wat je mee wilt nemen graag in zachte tassen. Neem plastic zakken mee om ze droog te houden. Er kan veel in het vooronder, en kleinere spulletjes in de zijkanten.
  • Op mijn !!! Zeilpagina van Hans !!! staat nogal wat informatie.Neem vooral kennis van wat je wel/niet mee mag/moet nemen in de boot. Nog beter : ff alles lezen.
  • Regenkleding is van belang deze keer
  • Neem droge kleren mee en laat ze in de auto.

Over op de motor varen :

• dat is alleen voor daar waar we aanleggen en afvaren, als het alleen op de zeilen niet kan of niet veilig is. Alternatief voor op de motor varen is met een rondvaart boot. Dat is een ander uitje !

Hallo zeilers,

We gaan weer zeilen !

Wanneer : zondag 30 juli 2017

Kijk ter info en ter lering ende vermaek ook op :

Zeilen met een Valk op de Loosdrechtse Plassen op zondag 20 augustu...

Zeilen met een Valk op de Loosdrechtse Plassen op zondag 9 juli 2017.

Waar : op de Loosdrechtse Plassen !!!
Waarmee : met een Valk, neerlands meest beroemde open zeilboot
Met wie ? : 4 (of 5) personen in een boot, waarvan minstens 1 verantwoord zelfstandig kan zeilen, plus minstens een deelnemer met enige zeil ervaring.
Vandaag hebben we al 5 kapiteins (en 5 boten) : Hans B, Leon, Hans M, Wijnand, en Robert.
Er kunnen dus  nog 14 matrozen mee.

Deelname in overleg

Meedoen ?
- Meldt het hier in het uitje. Zodat eenieder ziet wie er mee gaat.
- Wordt SE vriend met me als je het nog niet bent.
  Op vriendschap verzoeken van onbekenden reageer ik niet.

- Stuur mij als je vrienden bent per persoonlijk bericht je 06, en je email adres.
  Ik zet je dan ook in m'n zeil whats app groep.

Met meer kapiteins kunnen we met meer boten. Dus ...

Er komen ook matrozen van buiten SE mee.

5 valken zijn gereserveerd ! De boot van Ruud valt af. Zie verder / elders op deze pagina
Kosten voor de boot : 65 euro (inclusief bb motor) plus 100 euro borg (bedragen per boot)
Op mijn spiksplinternieuwe >:-) zeilpagina staat nogal wat informatie.
Neem vooral kennis van wat je wel/niet mee mag/moet nemen in de boot.
Nog beter : ff alles lezen.
Laat maat weten wat je er van vindt etc.

Boot 1 : Valk, gereserveerd. Kapitein HansB
Boot 2 : Valk, gereserveerd. Kapitein Leon
Boot 3 : Valk, gereserveerd. Kapitein HansM
Boot 4 : Valk, gereserveerd. Kapitein Wijnand
Boot 5 : Valk, gereserveerd. Kapitein Robert / Anne-Marie

Boot verdeling Kapiteins en Matrozen
maken we ter plaatse
op basis van ervaren matrozen en mannetjes/vrouwtjes :

Kapitein Hans B
Kapitein HansM
Kapitein Leon
Kapitein Wijnand
Kapitein Robert / Anne-Marie

Anne-Marie
Anneke
Anniek
Erna
Herman (Manus302)
Jeanette

Jos
Karina1957
LydiaB

Marion
Marjo (MariaJohanna)

Myon
Rian
Yvonne3454

Status zondag morgen :

We zijn met 13 als ik goed getelt heb ...

In de middag lunch op een terras aan het water.
Na het zeilen uit eten ergens in Loosdrecht.

Tip van Ruud, waarvoor mijn dank :

Voor de lunch kunnen we aanleggen bij Restaurant de "In de Watertuin" bij jachthaven Wetterwille aan de 1e plas. Die hebben een goede lunchkaart en niet te duur. Kijk maar op hun website.

Als dat goed bevalt, kunnen we daar ook weer dineren!

Kosten : auto' s, zeilboten (65 euro per boot in Loosdrecht), zwemvesten, lunch, uit eten. De boothuur wordt over alle deelnemers gelijk verdeeld, ongeacht of je met 5 of minder in een boot zit. BIj minder dan vijf per boot gaat de huur dus wat omhoog.

Reken 20 voor huur en 20 voor lunch en evt uit eten 's avonds.

Roken in de boot mag niet van de verhuurder. Op het terras en bij het eten wat mij betreft bij voorkeur ook niet.

Omdat het zeilen door diverse oorzaken (het weer, of gebrek aan deelnemers) niet kan doorgaan, bestaat de kans dat we het moeten uitstellen. Houdt dit uitje in de gaten.

Wat bepaalt of het doorgaat ?
Boten beschikbaar. Goede samenstelling van deelnemers. Het weer natuurlijkl

Het "weer" wensen : droog, redelijk wat of meer zon, niet koud, minstens windkracht 3

Bij meer aanmeldingen dan plaatsen maak ik mogelijk zelf een keuze wie ik meeneem. Wie het eerst komt heeft natuurlijk meer kans. Keuze argumenten daarbij zijn : wie wil rijden. niet roken, zeilervaring en gemengd gezelschap.

Carpoolen mogen jullie zelf uitzoeken. Vanuit Eindhoven / Den Bosch zijn we al met 4. 5 past niet.
Het heeft mijn voorkeur dat de kapiteins zelf niet hoeven te rijden. Zij moeten al varen. En alles uitleggen, dat kan onderweg ook al.

En ja, jij mag ook aan het roer. Matrozen worden aan het werk gezet >;-)
De meesten willen dat ook ! Meedoen. Leuk. Goed zo.

Herkansing data (voor als het niet door kan gaan) : 20 augustus

Zie ter info ook Zeilen op 10 juli 2016
Vragen ? Meer info ?
Laat het weten.

Groetjes van Hans

Weergaven: 2337

Hierop reageren

Berichten in deze discussie

Nog even afsluitend. het was een prachtig evenement welke goed was georganiseerd door Hans B. In de ochtend stond er een stevige bries een dubbele rif was dus verplicht maar bleek eigenlijk nog te weinig toen de wind tussen de buien aanwakkerde to 6 ik vermoed zelfs 7. Het ging dus in de ochtend vrij heftig, maar dit is natuurlijk wel het echte zeilen! HansM had serieuze averij toen het grootzeil scheurde en Leon had last van een volgeopen boot en een kletsnatte bemanning. Tijdens de lunch zaten we echter droog en konden genieten van een apocalyptische regenbui. Hierna scheurde het wolkendek open en hadden we zonnige periodes en een iets mindere wind. Er kon dus toch nog toeristisch gezeild worden. 

Goed gesproken Wijnand.

Een keurige samenvatting van inderdaad een echte zeildag.

Ik weet nou ook weer hoe je een Valk moet reven. En als je dan dubbelgereefd het water op het gangboord hebt staan, terwijl het pijpenstelen regent, de horizon in het grijs verdwijnt, en mijn matrozen genieten ervan, dan heb ik een goede zeildag. En een volgende keer duim ik voor windkracht 3 met 4 max, zonnetje en het regenpak ingepakt, en mn matrozen wel met prettige les aan het roer.

Wordt vervolgd.

Groetjes van Hans aan alle deelnemers ! Graag gedaan. Het was mij aangenaam.

RSS

WORD NU GRATIS LID!

Singles ontmoeten? Maak GRATIS een profiel aan op deze website!  

EN VOLG ONS! 

Ontvang het laatste nieuws, tips en acties: LIKE ONS OP FACEBOOK!  

En/of meld je aan voor de nieuwsbrief (als geen lid): 

Waarom Single Events?

Petra, Oprichter Single Events:"Twijfel je? Kom eens kennismaken! LEES INTERVIEW over ontstaan Single Events, in MIJN GEHEIM'"

Maak gratis een profiel aan!

Singlecoach

Wil je een GRATIS screening sessie? Of heb je een vraag over relaties, single zijn? Stel je vraag aan  Kim van Ziyit Singlecoaching

Advertenties

VAKANTIES VOOR SINGLES

BOEK voor 1 P EN SPREEK SAMEN AF via Single Events! vb met:

PARTNERS SINGLE EVENTS

© 2017   Gemaakt door Petra Beheerder Single Events.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Algemene voorwaarden