Single Events

Single activiteiten 40 50 60 plus singlefeesten actief singles uitjes weekend

Aan de leden van de groep: Singles-Duiken,

Sinds kort is het weer mogelijk om een bezoek te brengen aan de decompressie-tank in het AMC van Amsterdam. Het lijkt mij leuk om dat te doen met de leden van de duikgroep van Single-Events op zaterdag 7 mei van 13.00 uur tot 17.00 uur.

We krijgen dan uitleg over de geschiedenis van Hyperbare Geneeskunde (toedienen van zuurstof onder druk), de werking van de decompressie-tank, informatie over duikongevallen, de symptomen daarvan en de behandeling. Uiteindelijk gaan we met zijn allen ook de deco-tank in en deze wordt dan onder druk gebracht.

De mensen die onder druk gaan, moeten echter wel gekeurd zijn! Mensen die niet gekeurd zijn mogen helaas niet onder druk gebracht worden, maar kunnen wel van buiten meekijken door de kleine patrijspoortjes in de wand van tank.

Duikers mogen hun duikcomputer mee nemen in de tank om de dieptemeting te vergelijken.
Het is ook leuk om een paar ballonnen mee te nemen, die je kunt opblazen voordat we gaan “afdalen” of voordat we gaan “opstijgen”. We zullen ook een aantal natuurkundige verschijnselen fysiek meemaken (stijgen en dalen van temperatuur en mist-vorming door condensatie).

Aan het einde kunnen we onze duiklogboeken invullen, want het is tenslotte ook een soort duik met alle diepte-verschijnselen door de toegenomen druk.

Het is dus niet alleen een leuk, maar ook een spannend en leerzame bezoek van ongeveer 2 uur.

De kosten zijn € 12,00 per persoon en er is een minimaal groep nodig van 10 personen.

Die 12 euro kunnen jullie overmaken op ING-rekeningnummer NL69 INGB 0690.4923.08,
ten name van R. Offenberg en onder vermelding van “Deco-tank 7 mei 2016” en
met vermelding van je naam zoals je bekend bent op de site van Single-Events.

Omdat ik op vrijdag 29 april moet doorgeven of het bezoek definitief doorgaat,
ontvang ik de betaling graag uiterlijk op donderdag 28 april 2016.

Routebeschrijving:

De decompressietank staat in de afdeling Hyperbare geneeskunde van het Academisch medisch Centrum (AMC), aan de Meibergdreef 9, postcode 1105 AZ in Amsterdam Zuid-Oost.

Op de A9 neem je afslag S111 en je volgt de borden AMC en daarna de borden P2, bij de rotonde ga je linksaf (driekwart) en daarna zie je rechts de slagbomen van de parkeergarage P2.

In de parkeergarage is het handig om op de eerste verdieping te staan, want daar is ook de overdekte loopbrug tussen de P2-garage en het AMC. Komende uit de loopbrug blijf je rechtdoor lopen, net zo lang tot je links een “open” plein ziet met allemaal tafeltjes en stoelen.

Aan de ene kant van het horeca-plein is een Starbucks-café en aan de andere kant van het plein staan drie grote ovalen tafels. Eén van die grote ovalen tafels is het ontmoetingspunt.
Zodra we compleet zijn, lopen we als groep naar de afdeling Hyperbare geneeskunde.

Weergaven: 229

Bijlagen:

Berichten in deze discussie

Leuk initiatief. Zo jammer dat ik tot zeker eind juni op zaterdag op school zit. ;-(  anders was ik zeker mee gegaan.

Hoi Claudia, Vervelend dat je bezet bent op alle zaterdagen.
Was je anders helemaal vanuit Deventer naar Amsterdam gekomen?
Dan ben je wel een echte liefhebber van de duiksport.

RSS

WORD NU GRATIS LID!

Singles ontmoeten?

Of meld je alleen aan voor de nieuwsbrief.

Waarom Single Events?

Petra, oprichter

Lees Hoe Werkt Single Events. Maak gratis een profiel aan op de nieuwe site van Single Events en doe mee!

Advertenties

ADV SINGLE EVENTS:

Adv SINGLEREIZEN

ADVERTENTIES

VAKANTIES VOOR SINGLES

BOEK voor 1 P EN SPREEK SAMEN AF via Single Events! vb met:

© 2019   Gemaakt door Petra Beheerder Single Events.   Verzorgd door

Banners  |  Een probleem rapporteren?  |  Privacybeleid  |  Algemene voorwaarden